Kıymalı Unlu Börek

Kıymalı Unlu Börek Malzemeleri
5 yufka
1 su bardağı sıvıyağ
5 yemek kaşığı un
İç Malzemeleri
250 gr kıyma
2 soğan
½ fincan sıvıyağ
Tuz
Karabiber
Hazırlanışı
Bir su bardağı sıvıyağ ile beş yemek kaşığı unu,unun kokusu gidene kadar kısık ateşte kavuralım.
Tavada soğanla kıymayı sıvıyağla kavurup baharatlayalım.
Yufkayı tezgahta açalım.Unlu yağ karışımından yufkanın üzerine  üç yemek kaşığı gezdirelim ve fırça ile yaydıralım.Yufkayı ikiye katlayıp bıçakla keserek dört tane üçgen elde edelim.Geniş kısmına bir yemek kaşığı  iç harçtan koyup sigara böreği gibi saralım.
Fırın tepsisine dizip 180 derecede pembeleşene kadar pişirelim.Böreğimizin özelliği arasında unlu karışım ve üzerine bir şey sürmediğimiz için börekler el açması gibi  görünüyor ve çok lezzetli oluyor..Sıcak sıcak servise sunalım.
Afiyet Olsun

Yorumlar

  1. çok değişik bir tarif canım ellerine sağlık:)eminim enfes olmuştur listeme aldım:)
    öperim seni..

    YanıtlaSil
  2. Sabah sabah olucak iş değil valla muhteşem ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. vay be. hiç duymamıştım. ellerinize sağlık. bundan sonra böyle deneyeceğim. hem de kızartmadan. süper.

    YanıtlaSil
  4. valla 5 çayına olsada yesek dedim içimden.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  5. kıymalı yemiyorum ama görüntüsü süper canım.ellerine sağlık.iyi akşamalr.

    YanıtlaSil
  6. İnci hanım yaparsanız memnun kalıcağınıza eminim teşekkürler sevgiler

    Pasta köşesi teşekkürler sevgiler

    Nihan hanım ilk bu tarifi alınca bende sizin gibi tepki vermiştim lezzetide çok hoş tavsiye ederim sevgiler

    Eylem hanım çay saatlerine yakın blog bakmamak lazım insanın canı çekiyor teşekkürler sevgiler

    Sevda hanım sizde ıspanaklı yapın ben yapıyorum gayet lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım çok güzel görünüyor..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. bu böreği sık sık yapıyorum.herkese tafsiye ederim.çok çok nefis bir börek.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder