Çilekli Pasta

Çilekli Pasta Malzemeleri
4 yumurta
3 fincan şeker
2 fincan un
2 fincan pirinçunu
1 fincan ılık su
1 kabartmatozu
1 vanilya
Kreması için
3.5 su bardağı süt
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket şanti
Süslemek için
Çilek



Hazırlanışı
Yumurtaları şekerle birlikte mikser yardımıyla beş dakika çırpalım.
Köpüren yumurtalı şeker karışımına pirinçunu,un,vanilya,kabartıcı,ılık su katalım ve yavaş yavaş karıştıralım.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.
Kağıdı yağlayalım ve harcımızı dökelim.
Önce 100 derecede yarım saat pişirelim .
Yarım saat sonra 160 derecede pandispanyanın üzeri pembeleşene kadar fırında tutalım.
Piştiğini anlamak için bıçak batırarak kontrol edelim.
Bıçak temiz çıkarsa pandispanya pişmiş demektir.
Pişen pandispanyayı 5 dk fırında tutalım.
Kreması için süt,un,şeker karışımını tencereye alalım.
Hızlı ateşte karıştırarak pişirelim.
Koyulaşan kremayı soğutalım.
Soğuyan kremaya şanti ekleyerek çırpalım.
Pandispanyayı bir bardak limonata ile ıslayalım.
İkiye böldüğümüz pandispanyayı dikdörtgen borcama yerleştirelim.
Arasına önce kremanın yarısını sürelim 
Kremayı kaplıyacak şekilde çilekleri yerleştirelim.
Pastanın diğer yarısınıda çileklerin üzerine yerleştirelim.
Kalan kremayla kaplayıp,çilekle süslediğimiz pastamız servise hazırdır.
Yazması uzun ,hazırlaması çok kolay ve zevkli  çocukların sevdiği bir pasta.

Yorumlar

  1. Benim oğlum da çilekler pasta delisi ben de :) num num num... Eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. açık söyleyeyim ben çilekli pastası değilde oo güzel suratlı oğlanı tercih ederim :)))

    YanıtlaSil
  3. canım benim ellerine sağlık aşagıdaki mutfakları gördüm bittim. seni devamlı izlemek ve izlenmek isterim. sevgilerimle.Hayırlı kandiller. yakışıklıyı öpebilirmiyim...Yaz Yağmurları'nda görüşelim..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, sunum süper. :)

    YanıtlaSil
  5. bayılırım pastaya zaten bana pasta olsun ben yemek yemıyım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder